rozšířené vyhledávání
ZŠ a MŠ Malá Skála Škola v ráji

Od 18.11. návrat 1.A a 2.A do školy

ZŠ - Informace rodičům žáků 6. až 9. třídy

Od 8. 6. 2020 je umožněna osobní přítomnost ve škole žákům 6. až 8. třídy.
Dochází také ke změně režimu pro žáky 9. třídy.

Od 8. 6. 2020 má škola možnost realizace občasných vzdělávacích a socializačních aktivit pro žáky druhého stupně. Je na konkrétních personálních, materiálních a prostorových podmínkách každé školy, zda této možnosti využije, v jakém rozsahu a jakým způsobem.

Na naší škole bude pokračovat distanční výuka na druhém stupni až do konce školního roku s možností dobrovolných konzultací ve škole. Na konzultace bude třeba žáky přihlásit, aby škola v případě většího zájmu zajistila dělení tříd, protože také na druhém stupni platí maximální počet 15 žáků ve skupině. Ve stejném režimu bude probíhat i výuka 9. ročníku. Pro žáky druhého stupně nebude škola zajišťovat obědy. Při prvním vstupu do školy předloží žák čestné prohlášení, které je k dispozici na konci tohoto textu.

 

Rozpis konzultací a způsob přihlašování

Rozpis konzultací

Na vybrané konzultace je třeba se závazně přihlásit, vždy na celý týden najednou, a to nejpozději ve čtvrtek předchozího týdne. Tedy na týden 22. – 26. 6. nejpozději ve čtvrtek 18. 6.

 

>>> Formulář k přihlášení žáků na konzultace na týden 8. - 12.6. UKONČENO <<<

>>> Formulář k přihlášení žáků na konzultace na týden 15. - 19.6. UKONČENO <<<

>>> Formulář k přihlášení žáků na konzultace na týden 22. - 26.6. UKONČENO <<<

 

Cesta do školy a ze školy

Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:

  • Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“), pokud se nacházejí alespoň dvě osoby v bližší vzdálenosti než 2 metry, nejedná-li se výlučně o členy domácnosti
  • Škola na tuto skutečnost žáky upozorní.

 

Příchod ke škole a pohyb před školou

Pohyb žáků před vstupem do školy organizuje škola podle těchto principů:

  • Minimalizovat velké shromažďování osob před školou; škola je povinna zajistit organizaci pohybu osob před školou.
  • Organizovat shromáždění žáků ve skupinách tak, jak budou následně společně ve třídách.
  • Žáky před školou vyzvedává pověřený pedagogický pracovník, který žáky organizuje do skupiny a vyzvedává je.
  • Pokud je to nutné, rozvrhnout časy příchodu žáků tak, aby v jeden čas k budově školy dorazilo současně méně lidí (např. nástup jednotlivých ročníků nebo tříd v časovém odstupu).
  • Pokud není možné organizovat shromáždění do skupin před budovou školy, je nezbytné zajistit průběžný příchod žáků a jejich plynulý přesun do tříd.
  • Škola stanoví zároveň přiměřená pravidla odpovídající režimu odchodu žáků ze školy tak, aby nedocházelo k nadměrnému shromažďování osob před budovou školy.

 

Vstup do budovy školy nebo školského zařízení

  • Začátek konzultací je stanoven na 8:00. Žáci budou přicházet do školy nejdříve v 7:50. Na hlavních dveřích bude uvedeno, kterým vchodem budou vcházet jednotlivé třídy.
  • Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
  • Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
  • Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
  • Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat.
  • Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
  • Škola organizuje provoz v šatnách, případně místech určených k odložení svrchního oděvu a přezutí tak, aby se zamezilo setkávání žáků z různých skupin.

 

V budově školy

  • Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva toalet či společných prostor je nutné organizovat tak, aby byly minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy.
  • Při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry vždy, když je to možné (nejméně 1,5 metru).
  • Ve společných a venkovních prostorách se mohou v lichých/sudých přestávkách střídat například třídy lichých/sudých ročníků. Pokud je to možné, doporučuje se trávit přestávky venku. Před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu v budově školy nasadí roušky.3 Pro všechny osoby nacházející se mimo budovu školy platí povinnost zakrytí úst a nosu 3, pokud se nacházejí alespoň dvě osoby v bližší vzdálenosti než 2 metry, nejedná-li se výlučně o členy domácnosti.
  • Toalety musí být vybaveny tekoucí pitnou vodou, mýdlem v dávkovači a jednorázovými papírovými ručníky pro bezpečné osušení rukou.
  • Úklid a dezinfekce toalet probíhá minimálně jednou denně.
  • Škola zajistí ve spolupráci se zřizovatelem dostatečné množství dezinfekce.
  • Nádoba na dezinfekci s dávkovačem a jednorázové papírové ubrousky pro bezpečné osušení rukou umístěny před vstupem do místnosti určené pro izolaci osoby s podezřením na nákazu COVID 19 a před vstupem na další pracoviště určené pro praktické vyučování, do laboratoří apod.
  • Dezinfekční prostředky na ruce jsou přidělovány do tříd.
  • Časté větrání je zásadním preventivním faktorem (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min).
  • Úklidový personál musí být informován a poučen o hygienických zásadách a o potřebě čištění a dezinfekce povrchů a předmětů.
  • Důkladné čištění všech místností, ve kterých se žáci, pedagogové a další pracovníci školy nacházejí, musí být prováděno nejméně jednou denně.
  • Dezinfekce povrchů nebo předmětů, které používá zvláště velký počet lidí, musí být prováděna několikrát denně (např. kliky dveří, spínače světla, klávesnice a počítačové myši, místa k sezení ve společných prostorách). Nutné je vyhnout se alergenním prostředkům.
  • Odpadkové koše se kontrolují průběžně; vyprázdněny musí být minimálně jednou denně.

 

Ve třídě

  • Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem).
  • Maximální počet žáků ve skupině žáků je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.
  • V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
  • Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
  • Je nutné zajistit takové rozmístění lavic ve třídě, které umožní dodržet stanovený odstup mezi žáky – 2 metry (nejméně 1,5 metru).
  • Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
  • V každé třídě je nezbytné často větrat (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min).
  • Škola vede evidenci o docházce žáků do školy.

 

Při podezření na možné příznaky COVID-19

  • Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
  • Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, je nutné umístit jej do samostatné místnosti a kontaktovat zákonné zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici. Ostatní žáky je pak vhodné umístit do jiné místnosti nebo změnit aktivitu na pobyt venku s povinným nošením roušky, dokud není známý zdravotní stav indisponovaného žáka. Doporučuje se, aby škola měla bezkontaktní teploměr k měření tělesné teploty.
  • Pokud se u zaměstnance školy příznaky objeví v průběhu práce, resp. vyučování, školu opustí v nejkratším možném čase s použitím roušky a požadovaného odstupu. Žáky je pak vhodné umístit do jiné místnosti nebo změnit aktivitu na pobyt venku s povinným nošením roušky, dokud není znám zdravotní stav indisponovaného zaměstnance školy.

 

 

Přílohy

Čestné prohlášení

cestne_prohlaseni.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 268,76 kB
Datum vložení: 1. 6. 2020 15:30
Datum poslední aktualizace: 19. 6. 2020 15:01
Autor: Správce Webu